Saturday 16 May 2015

KISAH KEMBAR LAGI PART 11

Assalamualaikum
# kisah anak2 kembar yan lagi,Alhamdulillah sihat2 belaka sekarang ni.Yan harap  bila kembar besar nanti dapat membaca kronologi kelahiran mereka ke dunia..cewahh.dan sebagai MOTIVASI kepada sesiapa yg  pregnant dan akan melalui kenikmatan  proses melahirkan .

#Dalam waktu pregnant,mentaliti yan sangat kuat dari hari biasa,yan akan elakkan stress dan  memikir sesuatu diluar kotak fikiran.Sila IGNORE ya apa2 yang tak sepatutnya difikirkan.

#Alhamdulillah..yan suka berfikiran positif, sedangkan tahun 2014,adalah tahun yang sangat mencabar dari segi kewangan dan cuba keluar dari situ..TUp--Tup..yan disahkan preggy..dan pregnant pulak anak KEMBAR.Aduhhh..camana ya???Tapi yan tak runsing,bagi yan apa yg ALLAH bagi untuk yan,adalah satu perancangan yang terbaik.TERIMA KASIH RABBKU YANG MAHA AGUNG.Dan anak yan yang sulung Saffiya Nafisah pula akan mengambil UPSR...Sebab yan tidak STRESS,kesihatan yan sebgai ibu yang pregnant pun baik,tiada masalah.HB tidak pernah rendah,untuk anak kembar yan yang masih dalam perut ,yan selalu pesan..wahhh..cam anak yan paham kan.".tolong share adik beradik,jangan bersebut,kesian kat ibu,bagi besaq sama2#..konon2  cegitu la ayat yan.Alhamdulillah,anak yan berat pun lebih kurang sama,si adik 2.4kg,abang pulak 2.5kg.

#Lupa nak cite,dalam pegnen kat depa,yan bizz kecik2 ,buat cookies,chocolate bar mars sambil belajar buat roti untuk prepare lepas bersalin ..nak tambah income,kan semua  DOUBLE,tapi rezeki ALLAH lagi TRIPLE.Kalau yan kenang2kan camna la yan buat semua tu,sedangkan untuk bangun dari duduk pun susah sgt.KUASA MINDA kan..dan MINDA itu dari ALLAH.

#Selepas keluar dari BILIK  OT,yan tidak muntah,sedangkan sebelum czer yan minum air dan roti,sebab yan EMERGENCY CZER,dah pecah air  ketuban ,bukaan pun dah cepat.Untuk bersalin normal,anak yan BRIDGE la pulak.Sebenarnya,yan memang berdoa bersalin czer,sebab tak mau tanggung risiko,sorang normal,sorang czer..huhuu sakit  double  pulak..

#Yan boleh berjalan,buang hajat yang patut macam bersalin normal tanpa jahitan.Sedangkan mana ibu2 yang bersalin czer di wad bersalin,ramai yang tak boleh bergerak.Yan fikir kalau yan jadi camtu,siapa nak handle yan dan anak2 yan.Ibu2 lain takpa la ada mak ayah lagi..sobb..sobbb..

#Yan pi klinik kesihatan pun dengan jiran depan umah,KAK SITI HOT.kak Siti bawak keta,kembaq letak dalam bakul.Suami yan kena keja,nanti potong gaji pulakkan..(dia cuti 2minggu jugak)takpa la ibu berkorban untuk anak2.Kembaq  ni demam kuning tak lama,sebab yan darah jenis O,memang semua anak  kena jaundis lama-lama,masuk hospital,duduk bawah lampu..Alhamdulillah..urusan dipermudahkan lagi.. 
 
#hari demi hari berlalu...habis 44 hari.MERDEKA!!!rasa cam dah boleh tengok dunia.

#hari..hari..tetap tak percaya...yan ada anak  KEMBAR.Keturunan dua-dua belah kan tak dak.. REZEKI BESAR yang tak TERDUGA.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               




No comments:

Post a Comment